Våra Köpvillkor

Vi på Nilssons blommor är en kreativ blomsterbutik från Nässjö som säljer både inredning och blommor av alla dess slag för alla tillfällen. Vi har ambitionen att alltid ge våra kunder den högsta servicen och därför arbetar vi mott dessa köpvillkor.

Priser

Alla våra priser är i SEK inkl. moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag du gör din beställning. I varukorgen/kassan redovisas först alla priser på varorna. Moms och eventuella betal- eller fraktkostnader redovisas längre ner i kassan innan du bekräftar ditt köp.

Produkten
I våra färdiga produkter och arrangemang av blommor och buketter har väljer vi blommor och andra tillval som oftast finns inne i vår butik. Men ibland kan utbudet variera från dag till dag. Då ersätts produkten med likvärdig vara i liknande färg som motsvara den beställda buketten. 

Produktbilder
På nilssonsblommor.se presenteras våra produkter med foto. När vi skapar färdiga produkter har vi använt blommor som är mer utslagna än helt nya och färska blommor som då visar hur buketten eller blomman kommer att se ut när du fått hem blomman och satt den i vatten. Detta kan innebära att när en produkt levereras till mottagaren, kan vissa blommor vara mer knoppiga än vad bilden visar vilket innebär att mottagarens blommor kommer hålla en längre tid.

 

Beställning

Alla beställningar sker via vår butik, på webben eller via kontakt med oss. Vi skapar eller ändrar endast i beställningar på uppdrag av dig som kund. Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning för att kunna använda dessa vid ev. kort- eller bedrägeriförsök, vilka polisanmäls. Du som beställer måste vara över 18 år. När du beställer hos oss kan du välja själv att genomföra din beställning utan att skapa ett konto, väljer du att skapa ett konto hos oss i samband med din beställning kommer vårt system generera automatiskt användarnamn och lösenord som skickas ut till din mail. Från din kontopanel kan du se dina senaste ordrar, hantera dina leverans- och faktureringsadresser och redigera dina lösenord och kontouppgifter. Vill du inte längre ha ett konto hos oss kan du enkelt radera ditt konto eller be oss att ta radera ditt konto. Kontakta gärna oss om du önskar mer information eller söker efter något speciellt så guidar vi dig till rätt produkt för rätt tillfälle. Kontakta oss här

 

Betalning

Vi på Nilssons blommor använder oss av Klarna checkout där du har möjlighet att välja bland flera olika betalningsalternativ. Välj den metod och leverans som passar dig bäst när du kommer till kassan. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Kortbetalning

Vi accepterar de vanligaste betalkorten t.ex. Visa, Master/Eurocard. När du väljer att betala med kort i vår butik eller här på webben sker det över en säker uppkoppling med SSL-kryptering.

Faktura

Önskar du betala dina varor mot faktura erbjuds 14 dagars betalningsvillkor eller delbetalning i samarbete med Klarna AB. Fakturan aktiveras när vi paketerar din beställning, oavsett om den ska skickas eller hämtas i vår butik.

 

Leveransvillkor

Vi skickar din beställning inom 3-5 arbetsdagar (vardagar) om allt du beställt finns på lager hos oss. Har du beställt blommogram måste beställningen vara hos oss före klockan 13:00 på vardagar och klockan 11:00 på lördagar för att vi ska kunna garantera dig leverans samma dag. Vi har inga utkörningar på Söndagar.

Lager

Vi har angett saldo på våra produkter i shoppen och dessa uppdateras regelbundet.  Vid få antal kan slutförsäljning hinna ske mellan ditt köp och vår beställning till leverantören. Om varan skulle vara slut i samband med en beställning kommer du att bli meddelad om detta snarast.

Restnotering

Om en produkt är restnoterad och leveranstiden blir längre än normalt så meddelas du så snart vi får besked om det.

 

Leveranstid

Normal leveranstid för DHL är 3-5 arbetsdagar. För beställning av blombud se särskilda tider här nedan:

Tider
Vi kan inte garantera leverans av ditt blomsterbud vid exakta tider, vi försöker dock alltid att vara tillmötesgående för att önskemål ska hållas. Normalt sker leveranser vardagar kl. 09.00-18.00 och lördagar kl. 11.00-15.00 Kontakta oss gärna vid frågor eller speciella önskemål. För garanterad leverans samma dag så måste din beställning vara inne hos oss klockan 13:00 på vardagar och klockan 11:00 på lördagar. Detta gäller enbart blombud.

Leveranssätt

Vi samarbetar med DHL och vi förbehåller oss rätten att välja det leveranssätt som passar beställningen bäst. Order med stor blandning av produkter kan skickas med olika fraktsätt vid t.ex. skrymmande produkter. Alla beställningar som lämnar vår shop levereras med spårbara paket.

Ombud: Sändnigen skickas till närmsta DHL ombud och du aviseras via sms eller e-post och kan sedan hämta ut den.

Hemleverans: Sändningen levereras hem till dig dagtid när du valt leverans för blombuketter och krukväxter.

Företag: Leverans direkt till adressen utan avisering.

Hämta i vår butik
Du kan välja i kassan att hämta din beställning hos oss. Vid detta val tillkommer ingen fraktkostnad och du meddelas via e-post när din beställning är klar att hämtas. Observera att valt betalsätt aktiveras när ordern plockas. Det är ditt ansvar att hämta ut paketet eller meddela oss ev. dröjsmål innan fakturan förfaller för att slippa påminnelseavgift etc. För outlöst paket tillkommer en kostnad från 199 sek.

Våra öppettider är:

Mån- Fre: 09:30-18:00

Lör: 09:00-14:00

Sön: STÄNGT

Annan leveransadress
Vid kortbetalning kan vi leverera din beställning till annan ort, t.ex. ett ombud på orten där du semestrar. Välj kortbetalning i kassan och ange alternativ leveransadress.

Länder
Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

Försening p.g.a. transportbolag
Har vi skickat din beställning och leveransen blir försenad p.g.a. t.ex. försening hos transportbolag ger det inte rätt till fri retur. Normal ångerrätt gäller enligt våra köpvillkor.

Fraktkostnad
Frakten beräknas på de produkter som läggs i varukorgen. På andra skrymmande varor har vi ett fast reducerat pris. Du betalar aldrig mer än den faktiska fraktkostnaden. Minsta fraktkostnad är 99 SEK då vi alltid skickar spårbara leveranser. Handlar du över 600:- tillkommer det ingen fraktkostnad.

Transportskada
Vid mottagandet ska du alltid kontrollera att försändelsen är hel och att inga transportskador finns på emballaget. Upptäcker du en transportskada ska du omedelbart anmäla detta till ombudet eller speditören.

Outlöst paket
För paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig för vår fraktavgift samt returfrakt till oss (199:-) (gäller även restnoterade varor som skickas i efterhand).

 

Ångerrätt (ej företag)

 

Öppet köp
Förutom reglerna i Distansavtalslagen tillämpar vi att du kan ångra ditt köp inom 30 dagar från mottagandet. Varan måste returneras i oanvänt skick och i hel originalförpackning. Ångerrätt gäller ej specialbeställningar eller färskvara som snittblommor och krukväxter.

Returfrakt

Du som kund står själv för returfrakten. Retur måste skickas till vår adress och ej som postförskott eller med efterkrav.

Återbetalning
Har du inte betalt din beställning så måste du förlänga betaldatumet för att undvika påminnelseavgift och extra kostnader. Detta gör du antingen genom att logga in på klarna.se eller kontakta deras kundservice på tel. 08 – 120 120 10. Så snart vi mottagit och godkänt din retur krediteras eller återbetalas beloppet. Information om detta kommer via e-post från Klarna.

 

Reklamation

Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss omgående. Vi behandlar inga reklamationer där vi inte blivit kontaktade före returnering. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Vid återsändelse av en felaktig eller skadad vara står vi för frakten och eventuell ersättningsleverans när varan är köpt via webben. När du retunerar varan ska den vara väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av din reklamation. Om varan skadas eller kommer bort när du retunerar varan är du betalningsansvarig.

Om en tvist uppstår som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se) Vi följer alltid deras rekommendationer.

Vid reklamation besök vår butik eller kontakta oss enligt nedan:

Nilssons blommsterhandel i Nässjö AB

Stortorget 2A

571 31 Nässjö 

E-post: info@nilssonsblommor.se

Telefon: 0380- 10446

 

Tillämplighet

Dessa köpevillkor är tillämpliga där svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för Nilssons blommor. För företagskunder gäller Köplagen. Mer information finns på Konsumentverkets hemsida, www.kov.se.

MISSA INGA ERBJUDANDEN!

Få massor av inspirerande tips om blommor och personlig dekorativ inredning  direkt i mailen. Anmäl dig här och missa inga av våra kampanjerbjudanden!

Ok!